FieldBuddy

Met FieldBuddy heb je altijd de juiste monteur op het juiste moment op de juiste klus en zijn uitdagingen als administratieve overhead, overwerk, onleesbare handschriften, incomplete of vermiste werkbonnen en trage reactietijden verleden tijd.

De end-to-end fieldserviceoplossing bestaat uit twee onderdelen: een Service Center voor de binnendienst en een mobiele app voor de buitendienst. In het Service Center heeft de binnendienst alle informatie tot haar beschikking die van belang is voor een optimale planning.

Wanneer er een melding binnenkomt maakt de binnendienstmedewerker gemakkelijk een nieuwe werkbon aan en plant deze real-time in bij de monteur die het beste past bij de werkzaamheden en beschikbaar is. De monteur ontvangt de werkbon op zijn tablet of laptop en kan met behulp van de navigatiekoppeling direct op pad. Tegelijkertijd wordt de klant via een sms-bericht op de hoogte gesteld van zijn komst.

Dankzij de app heeft de monteur niet alleen de werkbonnen, maar ook de servicehistorie, het contract, de probleembeschrijving en benodigde documenten zoals installatiehandleidingen bij de hand. Ook wanneer er even geen internetverbinding is.

Als er een onderdeel vervangen moet worden maakt de monteur een foto en gebruikt hij de barcodescanner om het vervangende onderdeel te registreren of te bestellen.

Is de serviceopdracht voltooid? Dan zet de klant een digitale handtekening en ontvangt hij automatisch een overzichtelijke factuur (PDF). Dit voorkomt fouten en zorgt voor een snelle, efficiënte en nauwkeurige facturatie.

Type oplossing Generieke oplossing
Gekoppeld met Venice Boekhouding, Facturatie en Contactenbeheer
Voor welke sector Elke sector waar Fieldservice bij komt kijken. Ondersteuning proces buitendienst medewerkers. Zowel adviseurs als monteurs. 
Op de markt sinds  2010
Prijsstelling op aanvraag
Type koppeling In realtime, via WebConnect