Blog

Een simpele truc om de betalingstermijn in te korten

Door:  Bruno Delaere

In de softwaresector wordt vaak met wollige termen gejongleerd, zoals we maken uw bedrijf efficiënter of bespaar tijd en geld met onze software.

Dat klinkt nogal vaag natuurlijk, en daar heeft niemand iets aan. Maar in versie 10.21 van Venice hebben we een kleine maar fijne feature gestopt, die echt een meetbaar voordeel biedt aan onze klanten.

Het gaat over de rappelfunctionaliteit. 

Zoals u misschien weet heeft Venice boekhouding al jarenlang een geïntegreerde rappelfunctie. Hiermee laat u Venice controleren welke klanten een aanmaning moeten krijgen vanwege een onbetaalde factuur, en kan u deze vanuit Venice afdrukken of mailen.

In combinatie met onze optie eDocumenten kan u deze rappels ook automatisch mailen naar uw klanten.

Tot nu toe was het echter zo dat we enkel de rappel mailden naar de klanten.

Het typische vervolg laat zich raden: na het ontvangen van de rappel contacteert de klant de leverancier, met de vraag om de factuur nog eens opnieuw door te mailen wegens niet ingeboekt in de boekhouding. De leverancier zoekt dan op over welke factuur het gaat, en mailt (of verstuurt via de post) die nog eens door naar de klant.

Ik denk dat dit scenario voor elke KMO wel herkenbaar is. 

De extra stappen die hier gebeuren (en die voor de nodige vertraging bij het betalen zorgen) kunnen echter gemakkelijk vermeden worden.

Hoe? Heel eenvoudig, bij het mailen van de rappel naar de klant, bezorgen we automatisch ook een pdf bijlage met de vervallen facturen

De klant hoeft ons niet meer te contacteren en kan meteen de factuur betalen. Venice heeft iedereen tijd bespaard, tijd die we elders nuttiger kunnen gebruiken!

 

Bruno Delaere

Sales & Marketing

Volg mij linkedin