Chat met ons
Bel +32 (0)50 391336

5 voordelen van online samenwerken met uw klanten

Door: | 11 september 2019

Schoenendozen met bonnetjes. Stapels rekeningen en facturen. Mappen vol met papierwerk. Gelukkig is dat verleden tijd. Toch? Benut u al de voordelen van online samenwerking? 5 kostbare voordelen op een rij.

  1. Win tijd
  2. Voorkom ergernis
  3. Beperk reizen
  4. Focus op uw klant
  5. Maak samen het verschil

De 5 voordelen in de praktijk

#1. Win tijd (= geld)

 

Goed online samenwerken met uw klant bespaart u tijd. Voor u, maar ook voor uw klant. En extra tijd is geen overbodige luxe. Door bepaalde processen slim in te richten kunt u snel tijd gaan winnen.

 

Het beste voorbeeld is nog steeds het inboeken van financiële gegevens. Iedere ondernemer wil zijn financiële situatie in de gaten houden, maar het invoeren van gegevens is voor de meesten geen hobby. Logisch ook dat bonnetjes snel in een lade, dashboardkast of schoenendoos worden gegooid. En uiteindelijk zit u met de achterstallige rommel. Dat kan beter.

#2. Voorkom ergernis (be happy)

 

Nu we in een online wereld leven, zijn er veel manieren om de financiële administratie ‘slimmer’ in te richten. Banken, grote bedrijven en softwareleveranciers zijn hier volop mee bezig. De techniek is er. En hoe gaat u hier op heden mee om? Accepteert u nog steeds die schoenendoos?

 

Door uw klant te helpen bij het online inboeken van hun administratie en dit te koppelen met hun andere financiële systemen (van internetbankieren en facturatie tot inkoop en voorraadbeheer), kunt u uw klant en uzelf een hoop rompslomp, fouten en ergernis besparen. Veel van de administratie gaat dan automatisch of met een simpele druk op de knop. Het is vaak nog makkelijker dan een onkostennota in een lade gooien. En vooral een kwestie van gewenning.

#3. Beperk reizen (goed voor het milieu)

 

Door online samen te werken met uw klant, kunt u makkelijker op afstand communiceren en krijgt u direct inzicht in de huidige stand van zaken. U kunt de cashflow en administratie in de gaten houden en bijsturen waar nodig. En u hoeft hiervoor niet meer fysiek bij hen op kantoor langs te gaan. Dat scheelt weer een hoop files. Natuurlijk is het goed om elkaar af en toe te zien en bij te praten, maar een simpele vraag kan nu makkelijker op afstand afgehandeld worden. En u kunt sneller aan de alarmbel trekken als er een probleem of achterstand ontstaat.

#4 Focus op uw klant (doe waar u goed in bent)

 

Het “manuele” werk zoals het inboeken vermindert naargelang u online samenwerkt met uw klant. Hierdoor kunt u zich nu focussen op waar u echt goed in bent: het verzorgen van een kloppende aangifte en het zoeken naar de diepere laag in de cijfers. U hebt zo meer oog voor uw klant en de winst van hun bedrijf waardoor u écht toegevoegde waarde creëert.

#5 Maak samen het verschil (versla de concurrentie)

 

Door uw klant online een rol te geven in zijn administratie kan hij veel beter in control blijven over zijn financiële zaken. Dan bevat hij de basiskennis die nodig is voor iedere succesvolle ondernemer. Hij ziet risico’s en kansen en kan daar sneller op inspelen. En dat versterkt het wederzijds vertrouwen. Niet onbelangrijk. Uw klant begint langzaam uw taal te spreken en omgekeerd. Dan kunnen jullie samen pas het verschil gaan maken, zonder die schoenendoos.